
Potrivit Întreprinderii de Stat „Căile Ferate din Moldova” (CFM), în perioada 2022-2023 transportul acestor mărfuri a asigurat funcționarea deplină a CFM, dar treptat aceste fluxuri au fost deviate prin România.
„Scopul nostru este de a identifica oportunități de reluare a tranzitului de mărfuri ucrainene spre și dinspre țările Uniunii Europene prin intermediul liniilor de cale ferată din Moldova, având în vedere că fluxul de mărfuri și pasageri prin Moldova a fost efectiv deviat în situația actuală din regiune ca urmare a războiului din Ucraina”, a declarat serviciul de presă al CFM.
Acest subiect a fost discutat în cadrul unei întâlniri a lucrătorilor feroviari moldoveni cu reprezentanții Ukrzaliznytsia JSC la Kiev.
De asemenea, reprezentanții CFM au ridicat problema posibilității ca Calea Ferată din Moldova să utilizeze trecerea cu bacul pentru a transporta mărfuri în vagoane de marfă din portul Cernomorsk (Ucraina) în portul Batumi (Georgia).
Trebuie amintit faptul că, după încetarea tranzitului de mărfuri din Ucraina și înapoi, CFM s-a aflat în pragul falimentului, iar în prezent încearcă în mod activ să găsească unele modalități de revitalizare a activităților sale. De exemplu, circulația trenului de pasageri Chișinău-Odessa este reluată, deși acest lucru nu este foarte sigur având în vedere ostilitățile în curs de desfășurare din țara vecină.